Onthaalbrochure

De eerste schooldag is niet alleen voor de kinderen maar ook voor de ouders een hele belevenis. Uw eigen herinneringen aan uw schooltijd reiken meestal niet verder dan de lagere school. Een familielid of kennis kan u misschien wat tips geven maar soms ontbreekt de tijd, zijn de neefjes of nichtjes al wat ouder of weet u niet welke vraag u zou kunnen stellen. Vandaar dat het ons een goed idee leek om alle informatie en tips van directie, leerkrachten en ouders over die eerste schooldagen te bundelen.

We lieten ons inspireren door de informatiebrochures die u van bij de geboorte van uw kind aangeboden krijgt : van de ABC-gids van Kind en Gezin tot de ‘brieven aan jonge ouders’ van de Gezinsbond. De onthaalbrochure is dan ook opgebouwd rond verschillende thema’s die in alfabetische volgorde behandeld worden. Praktische informatie wordt afgewisseld met tips en getuigenissen van ouders en leerkrachten.

Zo kan u de onthaalbrochure rustig doornemen en later nog even bij de hand nemen als u een specifieke vraag heeft. Ervaring leert immers dat u als ouder niet bij voorbaat weet wat u te wachten staat, dat de kennismaking van kind tot kind verschillend verloopt en dat u vaak niet meer weet wat de juf of meester precies op het eerste oudercontact vertelde.

Deze brochure illustreert meteen ook het belang dat in deze school wordt gehecht aan het overleg en de betrokkenheid van ouders bij het ganse schoolgebeuren. We kunnen niet genoeg herhalen dat u met vragen steeds terecht kan bij het leerkrachtenteam en de directie. Deze onthaalbrochure vervangt geenszins de mogelijkheid voor een persoonlijk contact met het leerkrachtenteam.

We hopen dat we u hiermee een helpende hand kunnen bieden, zeg maar een “eerste hulp bij eerste schooldagen”.
Veel succes en vooral ook plezier bij de eerste stappen in de school.

Directie, leerkrachten en de ouderraad

Onthaalbrochure Kleuterschool

Onthaalbrochure KS 23-24.pdf